De huisstijl van uw bedrijf kiest u met beleid: het is namelijk sterk verbonden aan de identiteit en het imago. Een goed doorgevoerde huisstijl zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in alle uitingen. Soms sluit een huisstijl niet langer aan bij het bedrijf, bijvoorbeeld na een verandering van het producten- of dienstenpakket, of wanneer u een nieuwe identiteit probeert uit te stralen. Een nieuwe, beter passende huisstijl is dan een goed idee.

Wanneer een nieuwe huisstijl?

Wanneer een bedrijf al jaren bestaat, is de kans groot dat de identiteit gaandeweg is veranderd. Soms is het dan een goed idee om de huisstijl te veranderen. Bijvoorbeeld omdat het bedrijf moderner of duurzamer is geworden. Ook een naams- of logowijziging is een goed moment om direct over te gaan op een nieuwe huisstijl.

Waar moet ik op letten?

Wanneer u over gaat op een nieuwe huisstijl dan is het belangrijk om deze overal op hetzelfde moment door te voeren. De organisatie is namelijk te herkennen aan de huisstijl en wanneer uw gedrukt promotiemateriaal een andere huisstijl heeft dan uw website of online advertentie, dan kan dit voor verwarring zorgen. Zorg dus dat er een datum wordt gepland waarom alle uitingen worden aangepast naar dezelfde nieuwe huisstijl.

Het ontwerp

Mist u de creativiteit binnen het bedrijf om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen van een nieuwe huisstijl? Dan doen wij dat graag voor u! Aan de hand van uw eigen idee├źn en wensen gaan wij aan de slag met het ontwerp.

Ook een nieuwe huisstijl?

Drukkerij Zaansprint kan u helpen met het aanpassen, ontwerpen of drukken van een huisstijl. Wilt u meer weten of tips over het veranderen van een huisstijl? Neem dan contact met ons op door gebruik te maken van het contactformulier of door te bellen naar 075 62 88 461.

Terug naar overzicht