Mensen worden tegenwoordig overladen met reclame. Via internet, via de post, in het openbaar en op de zaak. Dit zorgt ervoor dat veel reclame voor een groot deel langs mensen heen gaat. Opvallen is belangrijker dan ooit. Hoe steekt u boven de massa uit? Posters, spandoeken, brochures, voor alle uitingen geldt: probeer op de juiste manier op te vallen en daar in beeld te zijn waar uw doelgroep zich bevindt. Tips nodig om creatiever uit de hoek te komen? Wij hebben ze voor u.

 

Verassingselementen

Wie verrast is, blijft even hangen. Dat ‘even’ maakt een wereld van verschil. Want als er iets onverwachts gebeurt, dán heeft u de aandacht te pakken. De ontvanger van de boodschap staat langer stil bij de reclame-uiting en zal zich deze ook langer blijven herinneren. Dat verrassen kan soms verrassend simpel zijn. Denk bijvoorbeeld aan een afwijkende vorm bij een poster of brochure, aan een speciale slogan die uitlokt tot nadenken, aan een volledig andere insteek dan uw naaste concurrenten of probeer de boodschap te verpakken in een hebbedingetje dat mensen niet zomaar weggooien.

Contrast

Gebruik contrast. Contrastrijke afbeeldingen zijn prettig om naar te kijken en leggen direct de focus op hetgeen dat belangrijk is. Belangrijke tekst- en beeldelementen moeten opvallen. Veel mensen denken dat het gebruik van wit onprofessioneel is. Terwijl dit best mag. Een drukke poster legt bijna nooit genoeg nadruk op de boodschap, terwijl een goed uitgebalanceerde poster met rustige delen dit wel doet.

 

Kuddedieren

Mensen zijn kuddedieren. Als er bijvoorbeeld een hele groep mensen naar 1 boom kijkt, zullen de mensen die voorbijlopen ook naar die boom kijken. Hier maakt u dus gebruik van! U kunt bijvoorbeeld op de poster een groep mensen plaatsen die allemaal ergens naar kijken of wijzen. De mensen die voorbij lopen pikken dit op en gaan ook kijken, omdat ze nu eenmaal graag willen weten wat er gebeurt. Dit is slechts een voorbeeld, maar denk goed na over wat u communiceert en op welke manier u de aandacht wilt vangen.

Bent u op zoek naar een creatieve oplossing? Wij denken graag met u mee. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel 075 62 88 461.

Terug naar overzicht