Ieder jaar komen er weer nieuwe trends voorbij, zelfs in de wereld van huisstijl. U moet natuurlijk niet uw huisstijl steeds maar blijven veranderen omdat het een trend is. Maar een beetje mee gaan in de moderne tijd is geen slecht idee. Door een unieke en creatieve huisstijl te gebruiken, valt u op bij klanten en andere bedrijven. Wij hebben een paar leuke trends voor u op een rijtje gezet.

Less is more, minimalisme

Het minimalistische is altijd al een trend geweest. Consumenten zijn nou eenmaal gewend aan heldere, niet te gecompliceerde designs. Hierdoor gebruiken veel bedrijven een minimalistische huisstijl; de consument weet gelijk wat het doel is.

Vintage trend

Tegenwoordig is bijna iedereen dol op een vintage uitstraling. Vaak wordt de vintage uistraling gecombineerd met een knipoog naar het verleden. Denk bijvoorbeeld aan handlettering. Door woorden en zinnen op een unieke manier op te schrijven krijgt dit ook weer een vintage look. Vaak gaat dit samen met illustraties.

Asymmetrie

Bij het horen van het woord asymmetrie, denk je misschien direct aan een gebrek aan balans. Maar asymmetrie is zoveel meer. Ontwerpers kunnen het gebruiken om harmonie te creëren en om een complete compositie op orde te brengen, juist door die traditionele balans te vermijden. Experimenteer en speel met elementen als typografie, geometrische vormen of 3D-objecten voor een uniek resultaat.

Gewaagde kleurovergangen

Een grote trend op huisstijl gebied is het gebruik maken van gradients, ook wel overgangen genoemd. Waar platte kleuren wat saai kunnen overkomen, kunt u met 2 verschillende keuren die in elkaar overlopen al een heel speciaal effect maken.

Het merk in patronen

Bedrijven gebruiken steeds vaker patronen voor hun merk. Dit wordt vaak gebruikt bij grote oppervlakten, zoals visitekaartjes, briefpapier of zelfs enveloppen.

Uw eigen huisstijl

Wilt u graag uw eigen unieke huisstijl op een flyer, visitekaartje, of briefpapier gedrukt hebben? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of bel naar 075 – 62 88 461.

Terug naar overzicht