Het nieuwe jaar is begonnen en voor veel mensen is het tijd voor een frisse start. U kunt het nieuwe jaar ook goed beginnen door de huisstijl van uw bedrijf te upgraden of helemaal te veranderen. De huisstijl is als het ware de visuele identiteit van een organisatie. Voor de meeste organisaties is de huisstijl verwerkt in het logo, visitekaartjes, websites en drukwerk. Factoren als typografie en kleurgebruik vallen ook onder de huisstijl.

Waarom de huisstijl veranderen?

Er zijn tal van redenen te bedenken om een huisstijl aan te passen. Een aantal voorbeelden zijn:
-              U gaat fuseren
-              Uw logo heeft te veel kleine verandering doorgemaakt waardoor sommige exemplaren te verschillend zijn geworden.
-              Uw bedrijf heeft een slechte reputatie gekregen op het huidige logo
-              De onderneming een nieuwe uitstraling nodig heeft

Typografie

Mede dankzij de dienst van Google Fonts is er enorm veel keus in lettertypes beschikbaar geworden. Recente technische ontwikkelingen maken het mogelijk om een heel scala aan lettertypes te gebruiken. Door een originele typografie te gebruiken kan een organisatie zich nóg verder onderscheiden.

Felle kleuren

De verandering van het kleurengebruik online zal in 2018 verder toenemen. Waar voorheen werd gekozen voor websafe design met veilige kleuren, kiezen organisaties anno 2018 voor een stijl met felle kleuren en sterke contrasten. Door felle RGB kleuren te gebruiken zijn organisaties herkenbaar en kunnen zij zichzelf onderscheiden van de rest. Probeer de felle kleuren gedoseerd op een format met veel “white space” te gebruiken om irritatie en verwarring te voorkomen. 

Logo vernieuwen

Door mobiele telefoons vermindert het concentratievermogen van de mensen op hoog tempo. Het is daarom steeds belangrijker geworden om snel herkenbaar en uniek te zijn. Met een goed logo kunt u er voor zorgen dat uw bedrijf snel herkenbaar wordt. Denk bijvoorbeeld aan de McDonald’s. Iedereen herkent de grote gele M. Belangrijke regels voor het maken van een logo zijn:

  1. Spreek de doelgroep aan
  2. Uniek, onmogelijk met een ander logo te verwarren
  3. Tijdloos
  4. Simpel, een kind moet het kunnen tekenen

Meer weten?
Wilt u weten wat Zaansprint voor u kan betekenen op het gebied van huisstijl en drukwerk? Neem contact met ons op via 075 62 88 461 of vul het contactformulier in.

Terug naar overzicht