De onlinewereld is snel, overvol en massaal. Veel online e-mailings of reclame-uitingen krijgen slechts heel kort de aandacht. Dat komt doordat het aantal uitingen dat zich via internet verspreidt enorm groot is. Er is gewoonweg een overkill aan informatie. Bekijk alleen al eens het aantal e-mail nieuwsbrieven dat dagelijks in de spamboxen belandt. Maar hoe vangt u de aandacht van uw doelgroep dan wel? Steeds vaker wordt weer gekozen voor een papieren mailing. Het liefst gepersonaliseerd, zodat de ontvanger rechtstreeks wordt aangesproken. Verzonden aan een specifieke doelgroep en met een doelgerichte campagne heeft een papieren mailing veel meer effect dan een e-mail. 

 

Korte aandachtsspanne

Online zijn we sneller afgeleid door alle afleidingsfactoren. Een notificatie van een nieuwe Instagram post of een whatsapp bericht is vaak al genoeg. Met al deze prikkels is het lastig om je aandacht bij één ding te houden. Met een gedrukte mailing is de kans groter dat je de aandacht van de ontvanger weet vast te houden. Zorg hiervoor wel dat de doelgroep van tevoren goed in kaart is gebracht en dat de mailing aansluit op de behoeften van deze doelgroep. De kans dat de ontvanger zich aangesproken voelt is dan een stuk groter.

 

Personalisatie betekent meer aandacht

Een papieren mailing wordt per post verstuurd en is regelmatig gericht aan ‘de bewoner van dit adres’ of aan ‘de marketingafdeling van bedrijf X’. Het kan een stuk persoonlijker. Hiervoor dient u zich wel te verplaatsen in de juiste doelgroep en de moeite te doen om relevante adressen en contactgegevens te verzamelen. Zorg bijvoorbeeld voor een up to date klantenbestand.

Tastbare post is speciaal. Wie zijn of haar eigen naam op een poststuk ziet staan, gooit dit zelden ongeopend weg. Vaak wordt de moeite genomen om de post te openen en de boodschap te lezen. Gepersonaliseerd drukwerk is dus krachtiger dan de online-mailcampagnes.

 

Van drukker tot deurmat

Papieren mailings zijn kostbaarder dan de e-mail variant. Aan de andere kant is het juist goed om de doelgroep vooraf goed te segmenteren, dan grote bulk mails uit te sturen aan een onbekende doelgroep. Een tastbare mailing levert doorgaans procentueel een stuk meer op en is de investering zeker waard.

Zaansprint maakt mailings op, zorgt voor de juiste uitstraling en het juiste papier en zorgt dat het adressenbestand verwerkt wordt. Wij printen de adressen rechtstreeks op de kaart of enveloppe.
Wilt u meer weten over gedrukte mailings of heeft u hulp nodig bij het ontwerpen van uw reclame-uitingen? Neem contact met ons op door gebruik te maken van het contactformulier of bel 075 628 8461.

 

Terug naar overzicht