Dé folder. In 2020 is de digitale folder niet meer weg te denken binnen de snelgroeiende online wereld. Ondanks deze verandering zijn fysieke folders tot de dag van vandaag nog steeds onverminderd populair. Daarbij is tastbaarheid enorm belangrijk voor mensen. Maar hoe zorg je er voor dat jouw folder eruit springt bij potentiële klanten? Hieronder een aantal tips op een rij!

Doelgroep en doel

Het is als eerste van belang om de doelgroep en het doel te bepalen. Voor welke doelgroep maak je deze folder? Met welk doel maak je de folder? Is het een informatieve folder of wil je dat jouw doelgroep een product of dienst afneemt en dus tot actie over gaat?

Uitstraling

Als dit helder is kun je gaan kijken naar de uitstraling van de folder. Met de uitstraling kun je in enkele seconden de interesse van jouw doelgroep opwekken. Zorg ervoor dat jouw huisstijl hierin duidelijk naar voren komt en dat je goede kleuren gebruikt. Zie hiervoor ook kleur en emotie. Kijk ook naar de opmaak van de gehele folder. Spreekt dit aan?

Tekst

Begin met een pakkende introductie. Zorg ervoor dat in de inhoud van de folder duidelijk naar voren komt waar de tekst over gaat. Wekt het onderwerp interesse op? Is het een goedlopend verhaal? Gebruik je genoeg alinea’s, koppen, sub-koppen, witruimtes en een fijn lettertype? In een folder kun je meer tekst kwijt dan in een flyer dus zorg ervoor dat de algehele structuur goed is.

Afbeeldingen

Last but not least: afbeeldingen in je folder. Het is van groot belang dat de afbeeldingen die je gebruikt in jouw folder de tekst verduidelijken. Het is daarom zeker een aanrader om te investeren in goede foto’s zodat jouw merk sterk naar voren komt.

Zoals je ziet is het cruciaal om deze onderdelen goed op elkaar af te stemmen om een mooie, duidelijke folder te creëren. Zo kun je jouw potentiële klanten goed informeren of ervoor zorgen dat zij tot actie overgaan.

Heb je vragen of advies nodig? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen via 075 6288461 of vul ons contactformulier in.

Terug naar overzicht