Een eigen menukaart ontwerpen is een leuke, maar soms ook lastige klus. De menukaart wordt gebruikt om gasten te informeren over dranken en gerechten, maar heeft daarnaast nog een belangrijke functie! Het is namelijk mogelijk om naar informatief ook op een commerciële manier voordeel te ervaren van een menukaart. Wilt u weten hoe je meer omzet uit een menukaart kunt halen?

Vergeet het € op je menukaart

Wanneer er eurotekens op de menukaart aanwezig zijn dan wordt de focus hier automatisch naartoe getrokken. Het is een verstandige keuze om het symbool weg te laten en enkel de cijfers achter het gerecht te zetten. Dit is rustiger voor het oog en trekt de focus van de prijs weg!

Laat prijzen minder opvallen

Niet alleen het euroteken doet gasten afschrikken: ook prijzen zonder euroteken kunnen in het oog springen. Kies voor een kleine lettergrootte en vermijdt dikgedrukte cijfers.

Tips van het huis

Geef uw gasten ongemerkt tips voor de beste gerechten. Zo kunt u ervoor zorgen dat de dranken en gerechten die u graag verkoopt meer opvallen en dus meer gekozen worden!

Een fris sausje

Vergeet de standaard menutekst. Zorg dat je de gerechten leuk aankleed, details doen kopen! Gebruik woorden als: boterzacht, met liefde bereid, romige saus etc. Daar gaat u gegarandeerd meer van verkopen!

Personaliseer de menukaart

Ieder restaurant heeft een menukaart. Doop de menukaart om in een visitekaartje voor het restaurant door het een persoonlijke touch te geven. Denk hierbij aan kleuren en een uniek maar goed leesbaar lettertype. Ook een verhaaltje over het restaurant, de medewerkers of de geschiedenis doet het altijd goed!

Menukaart laten ontwerpen

Hulp nodig bij het ontwerpen van een persoonlijke menukaart die de omzet verhoogt? Wij zijn gespecialiseerd in ontwerpen en doen dit dan ook graag voor u. Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel naar 075 – 62 88 461.

Terug naar overzicht