Op het gebied van marketing zetten bedrijven en ondernemingen steeds meer budget op online en digitale marketing. Dit houdt automatisch in dat er minder wordt besteed aan drukwerk. Ondanks dat digitale marketing veel voordelen biedt is het zeker verstandig om ook in te blijven zetten op reclamedrukwerk. Waarom? Wij leggen het u uit.

Waarom drukwerk belangrijk is

Veel ondernemers geloven in online marketing en zetten het grootste deel van hun marketingbudget dan ook in op online kanalen. Maar hoe belangrijk online marketing ook is, drukwerk mag absoluut niet vergeten worden. Reclame maken via de traditionele manier heeft namelijk ook meerdere voordelen:

  •          Online marketing is alleen zichtbaar wanneer iemand actief is op telefoon, tablet of desktop. Wanneer deze uit staan, is er niemand die de advertentie nog ziet. Drukwerk daarentegen heeft een grote bewaarfunctie en de kans is daarom groter dan mensen later nog een keer uw reclamefolder, visitekaartje of actie voorbij zien komen.
  •          Drukwerk is goed geschikt voor personalisatie. Waar u online te maken krijgt heeft met privacy schending en cookies, mag drukwerk met personalisatie altijd op de deurmat bezorgd worden.
  •          Gedrukt promotiemateriaal is zeer geschikt om uit te delen op beurzen, aan potentiele klanten, nieuwe klanten of geïnteresseerden binnen de doelgroep.
  •          In de zee van e-mails valt drukwerk vaak meer op.

Ook drukwerk inzetten?

Gaat u het marketingbudget voor 2020 verdelen, houdt er dan rekening mee dat drukwerk ook zeer belangrijk is. Laat bijvoorbeeld visitekaartjes, folders of flyers drukken. Wilt u drukwerk laten ontwerpen dat goed aansluit op uw huisstijl? Neem dan contact met ons op via 075 6288461 of ons contactformulier.

Terug naar overzicht