Tegenwoordig heeft iedere onderneming wel een eigen flyer. Doordat het aanbod groot is belanden veel flyers ongelezen in de oud papierbak. In dit artikel delen we graag tips zodat uw flyer goed wordt ontvangen en gelezen.

Persoonlijk contact

Een flyer is als een eerste indruk van een product, dienst of website. Een eerste indruk maakt u maar 1 keer en daarom is het van belang dat het een goede impressie is. Flyers worden vaak groot verspreidt in winkelcentra, brievenbussen en tegenwoordig zelfs per mail. De grote valkuil bij het verspreiden van veel flyers is dan ook het gebrek aan persoonlijk contact.

Het kost veel tijd om iedereen die je een flyer geeft persoonlijk te spreken, maar het maakt mensen zeker enthousiaster over uw product of dienst. Het is goed om van te voren de doelgroep te bepalen, zo hoeft u niet iedereen aan te houden en dat scheelt tijd. Spreek de mensen aan op een locatie waar ze niet al te veel haast hebben en de tijd hebben om naar uw verhaal te luisteren. Ook een glimlach helpt u verder, probeer geen standaard praatje te houden maar stel ook vragen aan de persoon.

Flyer meesturen

Wanneer klanten uw product of dienst al kennen en er misschien al gebruik van hebben gemaakt, kunnen flyers worden ingezet voor meer informatie of verdere promotie. Een goed voorbeeld hiervan is om een flyer mee te sturen met een bestelling. Een kortingscode of andere actie kan de klant ook leiden naar een volgende aankoop. Ook kan de klant uw product of dienst aanraden aan kennissen.

Verzamelen maar!

Wilt u veel verschillende informatie delen met uw klanten? Dan kunt u voor verschillende flyers kiezen. Op die manier kan uw doelgroep de serie sparen. Denk aan verschillende recepten of tips. Leg de flyers op een strategische plek neer waar uw doelgroep te vinden is.

Wees uniek

Wanneer een flyer een bijzondere vorm heeft die afwijkt van de standaard A6 of A7 flyers valt hij ook meer op. Wanneer een flyer ergens op te hangen is of een herkenbaar figuur heeft, onthouden mensen deze ook beter. Doe dan ook eens gek en wees niet bang om iets nieuws te proberen.

Spaarkaart

Door een spaarkaart of een puntensysteem aan uw flyer toe te voegen, wordt deze bewaard. Nieuwe en bestaande klanten kunnen zo sparen voor korting of extra’s door uw product of dienst te herhalen. Zo creëer je een vaster klantenbestand. Tegenwoordig worden er steeds minder officiële spaarkaarten uitgegeven, dit maakt uw onderneming en folder uniek.

Zaansprint kan de flyer voor u ontwerpen en afdrukken. Wilt u meer weten? Loop dan eens binnen in onze drukkerij aan Zaanweg 21 in Zaandam of vul hier ons contactformulier in.

 

Terug naar overzicht